gwizd przy pewnej prędkości obrotowej silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Patron
    Classic
    • 2005
    • 32

    gwizd przy pewnej prędkości obrotowej silnika

    Zamieszczone przez Forest
    Katalizator chyba jest. (...) a ma 240 kkm.
    Wytnij katalizator, albo wymien na nowy jesli martwisz sie o srodowisko. Nie twierdze, ze akurat on jest przyczyna Twoich problemow z moca, ale moze byc.

    Po 240.000km jest on z pewnoscia strasznie zakitowany - autko odetchnie jak sie go pozbedziesz.
    Niewykluczone tez, ze to wlasnie on powoduje "przytykanie" auta, bo zbyt mala dynamika spalin powoduje, ze sprezarka nie ma jak sie nakrecic do zadanego cisnienia.

    BTW: Czy w ASO nie diagnozowali Ci samochodu VAG-iem? :shock:
    Sprawdzic bledy kazdy gupek potrafi! :? Nie sprawdzali "Cie" "na drodze"? :roll:
    Pierwsze co bym zrobil to poza sygnalem z przeplywki sprawdzil czy sprezarka pompuje odpowiednie cisnienie.

    [ Dodano: Pią Lut 11, 2005 7:49 am ]
    W ogole to musisz sie udac na doglebna diagnoze do kogos kumatego, bo tak to bedzie zgaduj-zgadula
    TDi i tyle.
  • kszemek
    Classic
    • 2005
    • 2

    #2
    gwizd przy pewnej prędkości obrotowej silnika

    Witam i pozdrawiam wszystkich,
    Mam pytanie, mianowicie podczas niskich temperatur w trakcie jazdy na poczatku każdego biegu pojawia sie cichy gwizd z okolic silnika, znikajacy przy przyspieszeniu, w lecie usterka nie wystepuje. Mechanicy w bądź co bądź dobrym serwisie (Szczecin Ciesielski przy Wernyhry-od razu chwalę i polecam) maja zgryz. Czy miał ktoś podobne zjawisko?Octavia 1.6 AKL 102 KM

    Komentarz

    • henio
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 631

      #3
      Ja mam 1.9 tdi ale jest to samo w lecie nic nie słychać a w zimie tzw gwizd tylko tyle że ja mam turbo i przy niskich temperaturach jak dam powyrzej 2-3 tys obrotów to to słysze ale jak się troszkę przejadę to znika.Staram się powoli rozgrzać i ok a może to turbawka siada ?sam muszę sprawdzić zamiast ci pomóc to i sobie biedy narobiłem :lol: ale myślę że u mnie tak ma być a u ciebie nie wiem inny silnik no ale może trochę pomogłem

      Komentarz

      • _tm_
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 2333
        • Superb III (3V3)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        Zamieszczone przez henio
        Ja mam 1.9 tdi ale jest to samo w lecie nic nie słychać a w zimie tzw gwizd tylko tyle że ja mam turbo i przy niskich temperaturach jak dam powyrzej 2-3 tys obrotów to to słysze ale jak się troszkę przejadę to znika.Staram się powoli rozgrzać i ok a może to turbawka siada ?sam muszę sprawdzić zamiast ci pomóc to i sobie biedy narobiłem :lol: ale myślę że u mnie tak ma być a u ciebie nie wiem inny silnik no ale może trochę pomogłem
        A Ty slyszales kiedys o czyms co sie nazywa "interpunkcja" ? Tego sie nie da czytac !!
        S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
        Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
        -------------------------------------------------------------------------
        O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
        O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
        O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

        Komentarz

        • EŁ
          L&K
          • 2004
          • 1168
          • Octavia III (5E3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

          #5
          Zamieszczone przez henio
          może trochę pomogłem
          k

          człowiek sie pyta o wolnossaka a Ty mu odpowiadasz że u ciebie tez gwizdze ....ale turbina :lol: :szeroki_usmiech k

          ja bym obstawiał jakieś łożysko.....może.... :roll:

          Komentarz

          • Samiec
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4287
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez _tm_
            A Ty slyszales kiedys o czyms co sie nazywa "interpunkcja" ? Tego sie nie da czytac !!
            Ja to przeczytalem i dopiero po twoim poscie zobaczylem ,ze czegos tam brakuje :wink:
            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

            Komentarz

            • henio
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 631

              #7
              jasny gwint nauczycielem polskiego to nie będę :cry: jak mam temat to pisze nie patrząc na wyrazy ,nie przesadzaj odczytać się dało zresztą widze że wszyscy na mnie siedli chyba trzeba będzie zabrać manatki i wracać..... a tak apropo powinno być forum dla początkujących jak wam nie pasuje :diabelski_usmiech

              Komentarz

              • Martinez
                L&K
                • 2004
                • 1366
                • Audi

                #8
                Zamieszczone przez henio
                jasny gwint nauczycielem polskiego to nie będę :cry: jak mam temat to pisze nie patrząc na wyrazy ,nie przesadzaj odczytać się dało zresztą widze że wszyscy na mnie siedli chyba trzeba będzie zabrać manatki i wracać..... a tak apropo powinno być forum dla początkujących jak wam nie pasuje :diabelski_usmiech
                nie denerwuj sie. Po prostu jak ktoś pisze szybko zapewne tak jak Ty to pomija znaki interpunkcyjne. Wtedy z wypowiedzi robi sie słowotok w którym trudno rozróżnić zdania. Mam tak czasami jak szybko chce dużo przekazaći nie nadążam wstukiwać

                Chociaż czasem następnego dnia nie pamiętam że to pisałem

                EDIT: a co do tematu to czy gwizd nie pochodzi może od paska klinowego? One często właśnie zimą dają o sobie znać, lub jak jest wilgotno.
                Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                czarna AR 156 1.8 T.Spark

                Komentarz

                • henio
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 631

                  #9
                  Gdyby nie Martinez to już bym się spakował od was :lol: To chyba jest forum bardziej techniczne niż polonistyczne,........... wie że silnik silnikowi nie równy ale też chcę komuś przekazać moje obserwacje może akurat komuś się przydarzą.Może ktoś będzie miał podobny gwizd w śilniku, i może się zgadamy i coś wymyślimy, w końcu po to jest też forum . Mówią że polak z polakiem się dogada , polak tak ale skodziarz nie zawsze. U mnie ten gwizd wygląda tak : jak włącza się turbawka to słychać ją ale jak dodam obrotów to słychać z niej właśnie taki świst (dopiero patrzyłem) czy może to byc wina zimnego powietrza? kopa ma normalnego aha, powyżej 4 tys obrotów nie słychać tego .Szczerze z tego wszystkiego to najbardziej mi jest głupio że zamiast jakiejś porady dla Kszemka skończyło się na jakiejś polonistyce k

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Drogi Henio - i widzisz odrazu lepiej :wink:

                    Turbinka bedzie zawsze wydawac taki swist to znak, ze pracuje. Nie moze to byc dzwiek przypominajacy tarcie metalu o metal bo to zly znak, ale turbo sie kreci to swiszczy. Przy znacznej predkosci obrotowej watpie abys uslyszal cokolwiek, bo dzwiek silnika zagluszy wszystko.

                    BTW My nie jestesmy polonistami, ale dla wiekszej czytelnosci staramy sie pisac uzywajac interpunkcji itd. Ja np. nie uzywam polskich znakow - troche z lenistwa, troche z powodu bledow pewnych przegladarek, ale to inny temat. Sam niejednokrotnie bylem opieprzony za pisanie bez przecinkow :helm


                    kszemek, U Ciebie, jak Martinez zauwazyl bardzo mozliwe ze bedzie to pasek. Piszczec bedzie tylko gdy silnik jest zimny i zimno jest na polu. Najlepiej byloby poprosic druga osobe, jak silnik jest zimny zeby wlasnie zwiekszyla obroty silnika do tych kiedy to piszczy i sluchac. Byc moze dzwiek sie wtedy ujawni.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • henio
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 631

                      #11
                      To chyba jednak będzie normalny dzwięk, bo na postoju normalnie. Turbo na postoju przy dużych obrotach też się włącza , bo nie zwracałem uwagi.W końcu to TDI może tak ma być , dam znać jak coś się stanie , oby nie :P

                      Komentarz

                      • kszemek
                        Classic
                        • 2005
                        • 2

                        #12
                        Witam, po kolejnej wizycie w serwisie pojawiła się teoria, że to jedna z rolek czy jak to się tam nazywa, przy pasku. Zobaczymy. na razie objaw nie narasta więc zawału się nie spodziewam, dzieki za rady

                        Komentarz

                        • Martinez
                          L&K
                          • 2004
                          • 1366
                          • Audi

                          #13
                          Zamieszczone przez kszemek
                          Witam, po kolejnej wizycie w serwisie pojawiła się teoria, że to jedna z rolek czy jak to się tam nazywa, przy pasku. Zobaczymy. na razie objaw nie narasta więc zawału się nie spodziewam, dzieki za rady
                          Czasem żeby sprawdzić czy pasek klinowy ma coś z tym wspólnego wystarczy w trakcie pracy polać go wodą i nasłuchiwać. Jeżeli odgłos sie zmieni masz odpowiedź
                          Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                          teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                          czarna AR 156 1.8 T.Spark

                          Komentarz

                          Pracuję...